Marketing & Sales, doelgroepen en vertrouwen

Zoals in mijn biografie staat beschreven ben ik eigenaar van WL Procesmanagement. Al werkend kom ik op veel verschillende meningen en theorieën, waar ik natuurlijk ook mijn mening over vorm. Ik heb mij binnen mijn bedrijf WL Procesmanagement gespecialiseerd in Marketing & Sales. Hierbij heb ik heb mij vooral verdiept in hoe je je moet profileren om zodoende je doelgroep te kunnen bereiken. Ten eerste moet je de behoefte van de potentiële klantengroep begrijpen en ten tweede moet je ook weten hoe de ondernemer en de potentiële klantengroep elkaar weten te vinden. Hierbij wordt de toegevoegde waarde van een goede Sales persoon door veel bedrijven vaak onderschat. Een goede Sales Persoon heeft natuurlijke talenten die niet te leren maar wel te verbeteren en bij te schaven zijn. Empathie en goede communicatieve vaardigheden zijn twee absolute voorwaarden die een Sales Persoon dient te hebben. Hoe kun je immers je klant adviseren, ondersteunt met goede argumenten, als je hem niet begrijpt? Pas als de klant voelt dat de Sales persoon aanvoelt waar voor hem of haar de behoeftes en verbeteringen liggen dan ontstaat de absolute basis van een samenwerking, namelijk vertrouwen!

Het moet uiteindelijk voor de potentiële klant of doelgroep bijna onmogelijk zijn om nee te zeggen. Niet vanuit de verkeerde motieven en druk, maar uit vertrouwen en wederzijdse overtuiging. Voordat de Sales persoon dit kan bereiken moet er een uitvoerige analyse gedaan zijn van waaruit een Sales strategie en een aantoonbare verbetering tastbaar gemaakt kan worden. Ik zou mezelf omschrijven als een ondernemer in hart en nieren met veel ervaring en ik leg de verantwoordelijkheid ook vooral bij mijzelf. Ik denk dat dat ook een van de krachten is van WL procesmanagement en van mijzelf, waardoor ik het beste resultaat kan neerzetten. Ik vind dat u de klant moet laten zien waarnaar hij op zoek is waarom zou de klant daar dan geen gebruik van maken als u hem datgene aanbied wat hij of zij nodig heeft?

Ook de wijze waarop je je bedrijf naar buiten toe presenteert, in woord, beeld en gedrag, zijn kernpunten bij het winnen van vertrouwen en het bereiken van je doelgroep. Het is van onschatbare waarde dat men weet hoe aan te sluiten bij de belevingswereld van de doelgroep. Hierdoor herkent de doelgroep u als ondernemer als de juiste partner. Hulpmiddelen zoals een website met de juiste design en vormgeving, huisstijl, brochures zijn van groot belang om je doelgroep te bereiken en je product en/of dienst onder de aandacht te brengen. Een goede Marketingstrategie en de daaraan gekoppelde vormgeving worden in het bedrijfsleven vaak onderschat. Ook hulpmiddelen zoals bijvoorbeeld Marketing Online en Sociale media zoals Facebook, LinkedIn,  Twitter , Instagram en Blogs zijn van grote toegevoegde waarde in deze tijd en worden ook steeds belangrijker. Veel ondernemers zien de toegevoegde waarde niet  en denken vaak dat enkel hun kennis van zaken of expertise afdoende is om een succesvolle onderneming te worden. In de tijd van het internet en toenemende concurrentie is dit helaas niet meer het geval. Het gaat om zien en gezien worden, vertrouwen en reputatie opbouwen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s